Een rustig begin.. - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Iris Houthoff - WaarBenJij.nu Een rustig begin.. - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Iris Houthoff - WaarBenJij.nu

Een rustig begin..

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, York

Hoii,

Ik had van tevoren niet echt het plan om reisverslagen te typen van mijn stage. Maar omdat ik steeds meer vrienden en familie op de hoogte wil stellen van hoe het met me gaat, is een blog toch wel handig. En wie weet beleef ik nog noemenswaardige avonturen hier in Engeland ;)

Mijn reis naar York ging in ieder geval heel voorspoedig! Ik wisselde van trein naar vliegtuig naar bus naar trein naar bus zonder problemen. En het tillen van de helft van mijn lichaamsgewicht ging ook nog redelijk! Ik kwam na wat lopen aan bij een zonnig schattig typisch Engels straatje en belde aan.. geen gehoor.. dat was wat minder. Buren konden me niet helpen dus toen ben ik even gaan zitten in een pub. Daarna nog eens geprobeerd en toen merkte ik op dat ik bij het verkeerde huis had aangebeld! In my defense, ze lijken hier allemaal op elkaar :P Aan de andere kant van de straat mocht ik wel naar binnen en werd ik verwelkomt door een aardige Richard. Naast Richard heb ik ook Thomas al redelijk leren kennen en volgens mij ga ik me hier wel vermaken in huis :) Ik heb het samen eten al geintroduceerd en we drinken soms wat thee. Ik had voor de gein geopperd of we een theezakje zouden delen.. haha dat gezicht van Richard was geweldig: "Is it too much to ask for my own tea bag?". Mijn kamer valt me ook mee, het is klein maar licht en ik zit er wel goed.

Mijn eerste dag meteen boodschappen gedaan bij de meest dichtbijzijnde supermarkt (aldi), maar 20 minuten terug lopen met zware tassen is geen pretje. Daarom heb ik gisteren meteen een 2e hands fiets gekocht! Zelfs 2e hands zijn de fietsen hier duur, maar ik heb met mijn Azie skills de prijs een beetje omlaag kunnen praten :) (dat is dus 240 euro voor fiets, slot, helm en licht). Tijdens het rond fietsen (had even de fiets van Thomas geleend) viel het me meteen op hoe mooi het hier is! Veel groene parken, historische gebouwen en schattige huisjes. Volgens mij passen er in sommige gevallen wel 2 Engelse huisjes in 1 Nederlands huis. Daarnaast vond ik links fietsen nog heel spannend.. en heb ik geloof ik minstens 3x de wet overtreden (per ongeluk). Er bestaan hier geen regels als 'links heeft altijd voor', het verschilt bij kruispunt. Ook zijn er weinig fietspaden en fiets je dus soms op drukke autowegen. Ik heb het voorbeeld van veel andere fietsers gevolgd en ook maar een helm gekocht. Vandaag ga ik met Thomas wat fietsen door York, miss leer ik het dan beter :P

Maar eigenlijk heb ik voornamelijk op bed gelegen. Aan het bijkomen van mijn verkoudheid, ik ben al best lang ziekjes maar had er steeds geen tijd voor. Hopelijk ben ik maandag klaar voor een dag vol meetings, dan word ik voorgesteld aan 'het team' :)

Liefs, Iris

  • 22 Maart 2015 - 14:46

    Renee:

    Wow wat een leuk huisje ja, kamer ziet er ook prima uit. Beterschap en veel succes morgen!

  • 22 Maart 2015 - 18:45

    Mette:

    Succes en Veel plezier morgen!

  • 22 Maart 2015 - 20:01

    Evie:

    Hee Iris, klinkt goed allemaal! Een goed begin is het halve werk :) Je kamertje ziet er knus uit! Hihi, links fietsen, klinkt inderdaad als een uitdaging..! Succes met alles! Ga je morgen met je stage beginnen?

  • 23 Maart 2015 - 08:39

    O&O:

    Hi Iris, mooi begin! Die kruispunten gaan nog wel, maar de rotondes....Brrr. En ik had nog iemand naast me om "Heeee! Links houden!" te roepen.

  • 23 Maart 2015 - 09:08

    Quirien:

    Heey Iris!
    Leuk dat je af en toe wat schrijf. Ik ga het volgen:). Heel veel succes vandaag.
    We appen en ik zie je over 3,5 week!
    xx Qu

  • 24 Maart 2015 - 11:20

    Edith:

    Dat ziet er gezellig uit: schattig huisje, knus kamertje! :) Enjoy!

  • 24 Maart 2015 - 20:40

    Josien:

    Joehoe Iris! Hopelijk ben je nu een beetje opgeknapt! Hopelijk zijn je eerste daagjes ook goed verlopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 9128

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 30 September 2015

Stage in York

19 Maart 2013 - 22 Juni 2013

Asian adventure

Landen bezocht: